Tennis/Golfalbue

Epikondylitt er en smertetilstand i albuen som skyldes overbelastning av senefester. Denne tilstanden har to varianter, som vi kaller tennisalbue og golfalbue. Tennisalbue er lokalisert på yttersiden av albuen , mens golfalbue er lokalisert på innersiden av albuen. Tennisalbue er den mest vanlige.

Har du problemer med tennisalbue eller golfalbue, kan laser være verdt å prøve. Laserbehandlingen tar bort smerter, betennelser og hevelser. Det kan variere litt i antall behandlinger, alt etter hvor lenge du har vært plaget. Men alt fra 3-6 behandlinger må en regne med.

Når en får laserbehandling vil ofte smertene forsvinne først, og da er det viktig og ikke overbelaste armen/albuen. Laserbehandlingen påvirker cellene, energien i cellen. Når vi har en skade eller sykdom, vil cellen miste/ha mindre energi. det er dette laserbehandlingen vil påvirke, slik at cellen igjen får nok energi til å lege seg selv.

Har du spørsmål om dette eller er selv plaget, så bare ta kontakt.

tlf: 92627331

#medisnsklaser #tennisalbue #golfalbue

23 visninger

Siste innlegg